top of page

Myyntitulokset ohituskaistalla #1




Mikä sai mun myyntitulokset ohituskaistalle?

Tuun kirjoittamaan tajunnanvirtaa aiheesta useemmassa osassa. Tässä ensimmäinen osa:

Useempi pallo ilmassa aina.

Niin moni myyjä tuntuu pysähtyvän siinä vaiheessa kun on saanut solmittua pari toimeksiantoa. Alkaa uusi vaihe: aggressiivinen ja aktiivinen odottelu. Miltei kaiken bulkkibisneksen idea ois kuitenkin skaalata hommaa isommaksi ja ainakin mulle itelle se on koko jutun juju. Enemmän asiakkuuksia tarkoittaa isompaa onnistumisprosenttia, parempia verkostoja, vakaampaa kassavirtaa ja enemmän onnekkaita sattumia. Kun mulla on pinkka kunnossa niin pystyn taipumaan enemmän, ottamaan enemmän riskiä silloin kun se on tarpeen ja panostamaan asioihin jotka voi todella toimia. Siitä hyötyy jokainen asiakkaani. Kun pitää kalenterin smirnassa, tekee tarvittavat toimenpiteet ja pyrkii aktiivisesti ulkoistamaan yksinkertaisimmat asiat muille niin matka pankkiin taittuu hymyllä. Ei mua kiinnosta tehdä tätä jos en samalla kasvata, kehitä asiakaskokemusta ja löydä siinä samalla uusia tuottomahdollisuuksia.

Yleensä myynnin parissa työskenteleviä pelottaa se, kuinka hyvin voi palvella olemassa olevia asiakkaita jos alkaa ulkoistamaan toimintoja muille. Toki ymmärrän sen eikä liikaa asiakkuuksia saa haalia, sillä silloin kukaan saa palvelua. Ajattelen kuitenkin, että kun sun aika on rajattua, loppuu turha paskan puhuminen ja jokainen jonka kanssa teet bisnestä arvostaa sua enemmän.

Menestynyt jatkaa uusasiakashankintaa ja alkaa panostaa suuremmissa määrin siihen minkä parhaiten osaa. Ulkoistamisesta puhutaan seuraavalla kerralla.


Matkalla pankkiin, Olli T. Väätäinen / 050 918 4091 / olli.vaatainen@roof.fi


bottom of page